2016. március 13., vasárnap

Nagyszüleim 60. házassági évfordulójára

Annyit gondolkoztam, mit is lehetne készíteni egy ilyen hatalmas eseményre.

Nem akartam sablonosat...aztán megláttam a kalitka tortákat. Szerelem lett első látásra! :D :D
GYÖNYÖRŰEK!
Ráadásul madarat is festhetek! :) :) Azt is imádtam! :D

Tervezés, gondolkodás...aztán rájöttem, hogy ha kalitka...akkor annak lógnia kell a levegőben, mint egy igazi kalitkának. Nem csak amolyan snasszul letenni az asztalra :) ... nem!!! Ezt fel kell tudni akasztani valamire.
Újabb elmélkedés... most már apuval közösen! Hogy lehetne ezt megoldani?!

Aztán kitaláltuk a megoldást, én pedig nekiláthattam a sütésnek.

Szóval először is kell hozzá egy ilyen váz. Apum szerencsére segített:



Ahogy az látható is, ez egy savállóból készült 17 cm-es átmérőjű tortatartó talp, ahhoz pedig fixen rögzítve a 30 cm hosszú 10 mm-es átmérőjű tartórúd.
A végében menet van, így a karika lecsavarozható. Ez elég praktikus, mivel a piskótákat erre a tartórúdra húzzuk rá, így építjük fel a tortát. (Nem lenne túl jó, ha a karikán is át kellene tuszkolni a piskótákat.)

Itt látszik is... a kis tartó karikát lecsavaroztam, és elkezdtem tornyot építeni.
Úgy féltávnál azért - hasonlóan a Minyonos tortához - merevítést helyeztem el a tortában. Nehogy a túl nagy súly később összenyomja.


Azért kipróbáltam, milyen lesz , ha fellógatjuk! :D :D :D



Aztán jött a burkolás, szintén a Minyonhoz hasonló technikával...majd a FESTÉS :



Aztán jöttek a rácsok, az "antikolás" (csontszínű selyemporral -ISTENI jó).
Készítettem egy kis ajtót is, pár virágot....kis csinosítás...és KÉSZ IS!

Íme a kész tortáról a képek. :)

Remélem Nektek is tetszik majd! :)





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése