2015. november 4., szerda

Minyon (az első formatortám) :)

Annyira régóta szerettem volna már kipróbálni valami mást, mint a sima kerek torták! :-)
Igaz, ez sem nagyon tér el ettől: sok kerek torta, meg egy faragott! :-D

De a Minyon olyan kis jópofának tűnt. Gondoltam ez ám az igazi megmérettetés! Most vagy nagyon csalódok magamban, vagy sikerül! :-)
Nem tisztem eldönteni, hogy végül hogy sikerült, de az biztos, hogy nekem kedvencem lett.

A készítése:

Olajos piskótát csináltam. ( http://kiskukta.blogspot.hu/2010/11/tortalap.html )
Ebből rögtön lesütöttem 5 db-ot, a 2 tojásos piskótából 16 cm-es tortaformához.
Nekem nagyon bejött ez a recept, így aztán ezt annyira nem is részletezném, pár kép azért készült, de csak dísznek :-) a belinkelt receptnél nagyon jó képes segítség is van! :-D



Az egyik piskótát kettészeltem, kerestem egy megfelelő méretű poharat (mert nincs ekkora kör alakú szaggatóm) , amivel elkezdtem kis köröket kiszaggatni belőle, szám szerint 3 db-ot.
Akkorák legyenek, amekkora kis tortát akarunk adni a Minyonunknak! 



A kis tortát tetszés szerint burkolhatjuk. Én siettem, ezért erről nincs fotó sajnos. Túlzásba nem estem a díszítéssel sem, de ha legközelebb csinálom, fotó is lesz, és megpróbálok valami kis cizelláltabb tortát alkotni.
A gyertya is ehető! Fondant-ból csináltam. Végy két színt :-D mind a kettőből egy kis gömböcnyit, majd sodord őket vékonyra, tedd egymás mellé a két kis "gilisztát", és tekerd őket össze, kicsit sodord őket egybe, vágd méretre, szúrj bele egy fogpiszkát, és már készen is van!A lángocska egy kis sárga gömbből van, amit az ujjammal a képen láthatóra formáztam.

Amikor kihűltek a piskóták , kettészeltem őket, majd egymásra pakolgattam, a piskóták közé csokis krém került. (A legalsó piskóta alá én vágtam ki kartonpapírból egy kis 16 cm-es kört. Azzal együtt kicsit könnyebb volt mozgatni.)
Nagyjából a fele magasságánál szúrtam bele 3 darab hurkapálcikát, és a pálcikákra helyeztem egy kis merevítő lapot. Kinek mi van otthon. (Nekem apukám csinált egyet, ahogyan azt már korábban is részleteztem. http://desszertcake.blogspot.hu/2015/09/magyar-mintas-emeletes-torta-sajat.html )
Majd erre pakoltam a többi rétegemet, az utolsó piskótát megpróbáltam gömbölyűre faragni, hiszen ez lesz a Minyonunk fejecskéje! :)
Aztán jöhetett a vajkrém, és a burkolás. 






Itt értem el azt a pontot, ahol egy picit megnyugodtam. A merevítés tényleg jó ötlet volt, ekkora méretnél szerintem kell ahhoz, hogy ne azon aggódjon az ember, hogy mikor történik valami "tragédia"  a tornyunkkal. A krémünk se legyen túl lágy. Felesleges problémákat nem akarunk magunknak! :-D
Ezt a pontot azért is szerettem, mert elmehettem pihenni! :-) Hiszen a tortánk is pihen egy estét a hűtőben. :-D

A következő nap nehéznek ígérkezett.
Jött a burkolás:
Két részletben burkoltam. Külön a test, külön a fej. A testnél egy nagy, téglalap alakú masszát nyújtottam. Feltekertem a sodrófámra, majd a Minyonomra helyeztem. Azért azt nem árt előre tudni, hogy ez nem egy leányálom! :-) Folyton figyelni, hogy ne csússzon le a massza....se a Minyonról, se a sodrófáról. Mert bizony az a fránya gravitáció itt és most nem a barátunk.






Jött egy fekete csík a pántnak. :-)
A szeme fehér, ez pont akkora legyen, mint a szemüvegünk belső átmérője.
 A szürke keret egy vastagra nyújtott fondant masszából készült. Először kiszúrtam belőle egy nagyobb kört, majd ebből egy kisebb kiszúróval kivágtam a belsejét.
A szemüveget 4 fogpiszkáló segítségével rögzítettem. Szerintem több díszítési mód is nagyon ötletes, nekem ez tetszett. :-)
A szemgolyó egy barna kör alapon egy kis fekete kör és egy még kisebb fehér pöttyöcske.
 A Minyon rucijához méretet vettem a Minyonomról, és úgy döntöttem, hogy a magassága 1/3-ig érjen a kék naci. Lemértem a kerületet is, aztán alkottam egy sablont, ez alapján vágtam ki 2 db nacit neki. (A hasára és a hátára ugyanaz, a kettő pedig érjen össze, ha kicsit fedik is egymást, úgy még jobb :-D )



Jöttek a gombok, amiket fekete fondant-ból, kis kör alakú kiszúróval böktem ki, majd 4 kis gomblyukat nyomtam bele, végül "cérnával" láttam el .
A cérna nagyon vékonyra sodort kék fondant massza volt, amit a képen látható módon helyeztem a gombomra.

A ruha varrása a fondant vágó/mintázó eszközzel készíthető. Ez általában 3 fejjel kapható, nagyon praktikus! :D

Jött a lábacskája, ami (2 db) kék rúd, és (2 db) fekete gömb. A fekete gömbbe a hüvelykujjammal nyomtam egy kis mélyedést, ide passzintottam a kék lábszárát. :-D







 A hajacskája azért állt ilyen mereven, mert mandulaaromába áztattam a fogpiszkát, amire felsodortam egy kis fekete masszát, amíg teljesen el nem fedte, majd jött a "hajbeültetés". :-D


ÉS KÉSZ! :-D

















Remélem sikerült pár ötletet adnom!
Nagyon jó móka volt, nem mondom , hogy nem izgultam, de a végén csak a szép emlékek maradnak meg! :-D
Én még biztosan csinálok Minyont.

Jó sütögetést, díszítgetést mindenkinek!!! :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése